T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / ŞEHZADELER - Selimşahlar Ertürk Ortaokulu

Haberler

May

Günün Etkinliği: Akrilik Cam Boyama

Faydaları: 

* Geridönüşüm

* İnce Motor Gelişimi

* Motor becerilerini geliştirerek hareketlerinin koordinasyonunu sağlama

* Yaratıcılığın ve hayal dünyasının gelişimi

* Taklit becerisinin gelişimi ve buna bağlı kişilik gelişimine katkı sağlar.

* Özgürlük duygusunu yaşamasını destekler.

* Özgüveni artar.

* Sanat çalışmaları zihinsel gelişim üzerinden doğrudan katkı sağladığı için bireyin konsantrasyon yeteneğini geliştirir ve aynı anda birden fazla iş yapmasını sağlar. Ayrıca dikkat ve odak süresini uzatır.

 

Günün Aktivitesi: Ebru Terapisi/Sanatı

Faydaları:

*İnce motor gelişimi

*Bilişsel gelişim

*Zihinsel dinginlik sağlanması

*Duygusal regülasyon

*Hayal dünyasının gelişimi

*Renklerin uyumu ve karışımı ile elde edilen yeni rengin öğrenilmesi

*Ebru kitresi, biz, ebru fırçası ve teknesi gibi Ebru sanatının materyallerinin öğrenilmesi ve kullanılması

*Konsantrasyon, odak süresinin uzatılması, sabır ve dikkat becerilerinin gelişmesi

*Renk ve şekilleri keşfetme

*Stres ve endişeden uzaklaşma

Ebru Terapi: O anki duyguların hareket, ritim renk, desen olarak ifade edilmesini sağlar. Sözel olarak ifade edilemeyen duyguların renkler ve desenler aracılığıyla ifade edilmesini sağlar. Özgün düşüncelerin ortaya konulmasını sağlayan bu sanat ayrıca terapötik etkiye sahiptir.

 

May

Nis

Manisa Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü tarafından Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri, Psikolojik Danışma Hizmetleri alanlarında çalışma yapmak üzere Müdür Yardımcısı Devrim Ömer Akkoyun, Psikolojik Danışman Bahar Yalçın okulumuza okul ziyareti yaparak öğretmenlerimize gerekli bilgilendirmelerde bulundular. Kendilerine teşekkür ederiz.

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulumuzda neşe ve coşkuyla kutlandı. Sınıflarımızın gösterileri, müzik ve şiir etkinlikleri sonrasında balon patlatma, sandalye kapmaca, halat çekme, yumurta taşıma oyunları oynandı. Ardından şiir resim yarışmaları ve oynanan oyunların kazananlarına madalya ve ödülleri verildi. Törenimiz keyifli bir şekilde sona erdi. Törenin ve etkinliklerin düzenlenmesinde emeği geçen okul müdürümüz Ömer Gökbulak'a, öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve izlemek için katılım gösteren tüm velilerimize teşekkür ederiz.

Nis

Özel eğitim sınıflarımızın çalışmalarından bazıları; Hayalimdeki Kilimi Boyuyorum Etkinliği, Lastik ve Pim Geçirme Oyunu DIY (Do It Yourself). Materyal Faydaları: İnce motor gelişimi, el-göz koordinasyonu, problem çözme becerisi gelişimi, parmak kaslarının güçlenmesi, odaklanma ve dikkat gelişimi, geometrik şekil tanımlaması. 17 Nisan Hayalimdeki Fidan isimli projemiz kapsamında tohum dikimi, Robotik ve Kodlama Etkinliği

Nis

Demirci'de düzenlenen Yıldız Kızlar Bocce Turnuvasında İl Birinciliği için yarışan takımımız çeyrek final müsabakalarında okulumuzu başarıyla temsil ettiler. Öğrencilerimize ve beden eğitimi öğretmenimiz Ali Beklen'e teşekkür ederiz. 

Nis

İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Metin Gençay okulumuzu ziyaret ederek sınıfları gezdi. Öğrenci ve öğretmenlerimize ihtiyaçlarını sordu. Kendisine teşekkür ediyoruz.

Nis

Şehrim Benim Evim yarışmasında okulumuzu temsil eden 7A sınıfı öğrencilerimiz grupta ikinci olup ilçe finaline kalmışlardır. Okulumuzu başarıyla temsil ettikleri için öğrencilerimize ve Sosyal Bilgiler öğretmenimiz Beytullah Ersoy'a teşekkür ederiz  

Mrt

Okulumuzun bahçesine öğrencilerimizin geleneksel oyunları öğrenmeleri, öğrenirken eğlenmeleri amacıyla oyun alanları çizildi. Çizimlere Celal Bayar Üniversitesi Görev Bende Topluluğu öğrencileri yardımcı oldular. Çocuklarla oyunlar oynayarak birlikte güzel vakit geçirdiler.

Mrt

Orman Haftası kapsamında okulumuza fidan diktik. Ormanların önemini anlatan yazılar şiirler okunarak Orman Haftası kutlandı.

Mrt

Merkezde düzenlenen Yıldız Kızlar Bocce Turnuvasında Halıtlı Ortaokulunu final maçında 10-8 yenerek 3te 3 yaptık ve Demirci'de düzenlenecek final müsabakalarına katılma hakkı kazandık. Öğrencilerimizi ve öğretmenimizi tebrik ediyoruz.

Mrt

Okullar arası Bocce Erkekler Turnuvasına okulumuz da katıldı. Beden eğitimi öğretmenimiz Ali Beklen'e teşekkür ederiz.

Mrt

Çanakkale Savaşı, Türk tarihine damga vurmuş bir savaştır, bir millet olarak destan yazdığımız savaştır. Bu cephede alınan galibiyet, dünya ülkelerinin güç dengelerini değiştirmiş ve yüce Türk milletinin gücünü bir kere daha göstermiştir. Bu önemli günde Ulu Önder Atatürk ve silah arkadaşlarını, şehitlerimizi rahmetle ve minnetle anıyoruz.

Mrt

Okulumuzda final maçı 6A ve 7A arasında yapıldı. Maçın kazananı 6A oldu. Tebrikler...

Mrt

İstiklal Marşı’nın Kabulü (12 Mart 1921) ve İstiklal Marşı’nın Önemi: Marşlar bir milletin duygu ve heyecanını yansıtır. Ülkenin bağımsızlığını, bayrağını simgeler. Bunun yanında vatana duyulan sevgi ve bağlılığı ifade eder. Devletlerin bayraklarının yanında, bağımsızlık simgesi olan bir millî marşları vardır. Osmanlı Devletinde ise II. Mahmut Döneminde bestelenen Mahmudiye Marşı, millî marş kabul edildi. Padişah değişikçikçe millî marşta değişti. I. ve II. Meşrutiyet Döneminde millî marş konusu gündeme gelmiş ancak bir sonuç alınamamıştır. Dolayısıyla Osmanlı Devleti’nin millî bir marşı yoktu. Ama artık milliyetçilik ilkesine dayanan yeni bir Türk Devleti kurulmuştu. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı Kurtuluş Savaşı’nın anlamını belirtecek ve yeni devletin bağımsızlığının sembolü olacak millî bir marşın yazılması için 1921 yılında bir yarışma açtı. Yarışmaya 724 şiir katıldı.

Yarışmada para ödülü olduğu için Mehmet Akif Ersoy katılmadı. Ancak dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver) para meselesinin çözümleneceğini söyleyerek Mehmet Akif Ersoy’dan yarışmaya katılmasını istedi. Çünkü yazılan şiirlerden hiç biri millî duygularımızı ifade için yeterli bulunmamıştı. Bunun üzerine Mehmet Akif Ersoy Kurtuluş Savaşı’nın en derin heyecanını yansıtan bir şiir yazdı. Kahraman ordumuza ithaf ederek yazdığı şiir, millî marşımız olarak 12 Mart 1921’de II. İnönü Savaşı’ndan önce mecliste kabul edildi. Böylece Türk milletinin, bağımsız yaşama arzusunu dile getiren millî marşı oldu. Cumhuriyet döneminde İstiklal Marşı’nın bestesini Cumhurbaşkanlığı Orkestra Şefi Osman Zeki Üngör yapmıştır (1930).